۲۲ اسفند ۱۳۸۹

حادثه عظیم
8/9 عدد بسیار بزرگی برای یک زلزله است. قدرت تخریب زلزله نسبت به شدت آن که با واحد ریشتر بیان می شود به طور تصاعدی افزایش می یابد و به همین دلیل قدرت تخریب زلزله ژاپن واقعا وحشتناک بود. سونامی ناشی از زلزله هم بسیار شدید بود و پرخسارت و پرتلفات. اما سومین پرده از این فاجعه عظیم با دو بخش قبلی آن تفاوت کلی دارد چرا که انسان ساز بود و نه طبیعی. نشت مواد رادیواکتیو ازیکی از نیروگاه هسته ای نزدیک توکیو آنقدر خطرناک است که زلزله 8/9 ریشتری و سونامی عظیم پیش آن رنگ می بازند. هنوز اطلاعات کامل درباره این حادثه منتشر نشده است ولی اعلام شده که میزان نشت دوبرابر شده است. نگرانی از تکرار چرنوبیل دوم کشورهای پیشرفته را فراگرفته است.
این حادثه در ژاپنی پیش آمده که الگو و سرمشق کشورهای جهان در مدیریت سوانح و پیشگیری از آنهاست ومتخصصانش از نظر دقت در کنترل ریسک در جهان شهره اند.
هنوز یک روز از حادثه نگذشته هوادارن محیط زیست در آلمان با تشکیل یک زنجیره انسانی به ادامه فعالیت نیروگاههای هسته ای در این کشور اعتراض کردند و خواستار توقف فعالیت آنها شدند. زنجیر انسانی به طول 45 کیلومتر و تنها یک روز پس از حادثه.دولتمردان آلمان که قبلا تا سال 2020 و بعد تا 2014 تصمیم به پایان دادن به فعالیت این نیروگاهها داشتند و بعد تصمیم به تمدید آن تا سال 2037 گرفتند اکنون با چالشی بزرگ مواجه شده اند:افکار عمومی و خواست مردم آلمان. خواست مردم در کشوری که حق مسلمشان را خودشان تعیین می کنند و نه دولتمردانشان.

۱ نظر:

abolhasan گفت...

فرهاد عزيز
سلام
فرض كن چنين فاجعه اي در ايران اتفاق افتاده بود . بي گمان تبدبل به فاجعه چند قرن اخير مي شد . البته اينكه در اين نيروگاه واقعا چه مشكلي رخ داده كه از كنترل خارج شده است كمي بايست صبر كرد تا گزارش هاي دقيقي از دليل حادثه ذكر گردد. اما قربان روي ماهت ، افكار عمومي در ممالك راقيه معنا ومفهوم دارد توجه كن به وزير دفاع آلمان كه تحت فشار افكار عمومي مجبور به استعفا شد وعملا عمر سياسي اش به به باد رفت و حال درنظر بگير چند نفر از وزراي ما مداركشان وخودشان اصل اند نه قلابي. فعلا افكار عمومي در ايران يعني اراده ولايت كه در جويبار احمدي ن‍ژاد جاري وساري است و نه تنها ايران بلكه جهان را مديريت مي كند!البته همه ي اينها به يار ي مديريت امام زمان است كه اراده اش در سربازان گمنامش جمع شده كه در خيابان هاي اين مملكت پخش و پلا اند .ه

Free counter and web stats