۲۴ دی ۱۳۸۹

گابریل گیفوردز
در مقاله ای خواندم که گابریل گیفوردز، نماینده زن دموکرات مجلس آمریکا که چند روز پیش مورد حمله تروریستی قرار گرفت،یکی از فعالترین نمایندگان آمریکا در زمینه محیط زیست است و کارنامه درخشانی را از خود در این زمینه به جا گذاشته است. او در سال 2005 جایزه "موثرترین بازیگر" را از شعبه گراند کانیون موسسه سیراکلوب برای "تعهد تزلزل ناپذیر در حفاظت از محیط زیست" دریافت کرده است. گیفوردز مدافع اصلی انرژی خورشیدی و دیگر انرژیهای نو در آمریکاست و از تغییر قانون برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای در ایلات متحده امریکا و همچنین از افزایش راندمان سوخت خودروها نیزحمایت کرده است.
او با نگرانی از اثرات زیست محیطی دیواری که قرار است بین مکزیک و آمریکا احداث شود، برنامه ای را برای پایش زیست محیطی این پیامدهای احتمالی توسط چند سازمان دولتی و غیردولتی ارایه کرده است. حفاظت از رودخانه های آریزونا،حمایت از اراضی دولتی دربرابر معدنکاری و دیگر انواع توسعه و گسترش پارک ملی ساگوارو از دیگر فعالیتهای اوست.
گیفوردز که برای اعضای سیرا کلوب در آریزونا یک قهرمان به شمار می رود،تعهد ش به محیط زیست را در زندگی خصوصی اش نیز نشان داده است. درسال 2007 در زمان ازدواج با مارک کلی،ستاره شناس ناسا،اصرار کرد که هرچیزی که در مراسم ازدواج او استفاده می شود باید قابل بازیافت یا قابل استفاده دوباره و یا قابل تجزیه زیستی باشد. او لباس عروسی خود را نیز از یکی از دوستان خانوادگی قرض گرفته بود.
طبق تازه ترین گزارشها گابریل گیفوردز از خطر مرگ نجات یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats