۲۰ مهر ۱۳۸۶

غافلگیر شدم
این چند روز که رسانه ها نام برندگان جایزه های پزشکی و شیمی و... نوبل را اعلام می کردند منتظر بودم ببینم جایزه امسال صلح نوبل را چه کسی می برد. با توجه به روند انتخاب کاندید های این جایزه که از سال 2004 با انتخاب خانم وانگاری ماآتایی بنیانگذار جنبش کمربند سبز کنیا زیست محیطی شده بود، احتمال می دادم که برنده امسال هم یک فعال محیط زیست باشد. اول فکر کردم خانم واندانا شیوا دانشمند و فعال هندی برنده باشد ولی بعد با توجه به گرایشهای ضد سرمایه داری و انتقاداتش از سیاستهای زیست محیطی و اقتصادی آمریکا دیدم احتمال آن کم است. بهر حال منتظر بودم تا این که بالاخره امروز از سی ان ان شنیدم که آقای ال گور برنده این جایزه است!او همان سازنده فیلم حقیقت ناگوار است که در هشتمین نوشتار این وبلاگ، درباره فیلمش نوشته بودم.
این گرایش زیست محیطی در جوایز نوبل قابل تامل است. فکر می کنم از یک سو نشان دهنده اهمیت زیاد فعالیتهای زیست محیطی است و از سوی دیگر بیانگر تاثیر کاملا ریشه ای سلامت محیط زیست در همه جوانب زندگی انسان از جمله تحقق صلح است
برنده شدن آقای ال گور را به دوستداران محیط زیست تبریک می گویم

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام متشکرم از ایمیلتان
من هم به شما و همه ی دوستداران محیط زیست تبریک می گویم
شاد باشید

ناشناس گفت...

درود.
تو اسمونها دنباتون می گشتیم، تو اینترنت پیداتون کردیم.
از طریق ایمیل خانم عالی با اینجا آشنا شدم. اون مطلب شما خرهستید به دلم نشست چون منم دیده بودم و خیل ی عصبانی شدم .
شاد زی

abolhasan گفت...

جناب فرهاد خان
مطلب را در گذشته خواندم ولی الان توانستم برایت یادداشت بگذارم.به هر تقدیر از نوشته هایت بسیار لذت بردم.امید وارم مستدام بنویسی.
ابوالحسن

Free counter and web stats