۰۸ تیر ۱۳۸۹

آقا و خانم راننده
"هنگام رانندگی مراقب دوچرخه سواران باشید. یادتان باشد دوچرخه سواران هم می توانستند مانند شما یک ماشین سوار باشند و ترافیک و آلودگی ایجاد کنند."
این پیامی است که باید هرروز از صدا و سیما پخش و تکرار شود.

۰۴ تیر ۱۳۸۹

آموزه هایی برای کودکان-2
اگریادتان باشد در
آموزه هایی برای کودکان گفتم بعضی کارها هست که در مدرسه آموزش داده نمی شود و لازم است خودمان به کودکان آموزش دهیم. یکی از آن کارها کتابخوانی است. عادت به مطالعه یکی از ویژگیهای بارز جوامع پیشرفته است(به عنوان نمونه آمار مطالعه در آلمان را قبلا در اینجا آورده ام) که وضعیت آن در کشور ما نیاز به توضیح ندارد. مطالعه به طور عام و کتابخوانی به طور خاص باید تبدیل به یک عادت شود. برای این کار کودکان نیاز به الگو دارند و بهترین الگو پدر و مادر هستند.اگر کودکان پدر و مادرشان را -حداقل چند بار در هفته- در حال مطالعه ببینند آنها هم به مطالعه گرایش پیدا می کنند. یکی از دوستان که این توصیه را به او کرده بودم، آن را اثر بخش توصیف می کرد و توضیح می داد که چطور این کار دو فرزند پرانرژی و بازیگوش او را به مطالعه واداشته است.
خرید کتاب برای کودکان وبه همراه کودکان؛ وجود قفسه هایی از کتاب در خانه ها؛ و صحبت درباره کتاب درجمع بزرگسالان و درحضور کودکان کارهای دیگری هستند که نتایج خوبی به همراه خواهند داشت.

۳۰ خرداد ۱۳۸۹

چهار دلیل برای سد سازی مخرب
مدتی پیش با خودم به دلایل سدسازی بیرویه و مخرب و اصرار برادامه و انجام آن فکر می کردم و به چهار دلیل رسیدم.
1- جمع آوری رای توسط نمایندگان محلی و حفظ و ارتقای پست مقامات حامی سدسازی از سطح محلی تا ملی.
2- افزایش قیمت تصاعدی زمینهایی که بعدا در مسیر خروجی سد قرار می گیرند و دلال بازی و رانت خواری.
3- تامین منافع پیمانکاران و طراحان و...
4- ناآگاهی از اثرات مخرب سد.

۲۶ خرداد ۱۳۸۹

من چه سبزم امروز
امروز بار دیگر یکی از زیباترین کارهای جهان را انجام دادم. درخت کاشتم. یک نهال افرا؛ بدون توجه به گرمای هوا و مناسب بودن یا نبودن فصل. امیدوارم به کهنسالی برسد.
راستی،به نظرم در درختکاری غیر از جنبه های زیست محیطی و روانشناختی نوعی حس فلسفی هم وجود دارد.

۲۳ خرداد ۱۳۸۹

دکترحسينی ابری نویسنده کتاب" زاينده رود از سرچشمه تا تالاب" با این جهان خداحافظی کرد و به سوی "سرچشمه" شتافت.مراسم تشییع او فردا ساعت 9 صبح از مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان برگزار می شود.روانش شاد.

۲۲ خرداد ۱۳۸۹

شنیده ام هر روز 2200 نفر بیمار سرطانی در بیمارستان امید اصفهان تحت درمان(شیمی درمانی و ... ) قرار می گیرند.

۲۰ خرداد ۱۳۸۹

ای روستایی ...

این عکس را هم در آستانه سالگرد انتخابات 88 از من داشته باشید.اگر فکرمی کنید با موضوع این وبلاگ بی ارتباط است، شاید بتوانید از طریق بعد اجتماعی توسعه پایدار ارتباطی ایجاد کنید!
نمی دانم این جوان روستایی نبوغ داشته یا ارتباط با منابع خاص سیاسی و یا از کنار جمعی در یک محفل از مابهتران رد می شده و چیزی شنیده!

۱۸ خرداد ۱۳۸۹

۱۶ خرداد ۱۳۸۹

هفته محیط زیست است و ممکن است به این مناسبت من 7مطلب روی وبلاگ بگذارم(شاید هم منت 7 مطلب را سر این مناسبت بگذارم).امیدوارم کارمحیط زیست به چهلم و سال نکشد!

۱۴ خرداد ۱۳۸۹

هدیه تهرانی و محیط زیست

مدتی پیش یکی از دوستان که برای تماشای دشت لاله واژگون به گلستانکوه رفته بود می گفت خانم هدیه تهرانی را دیده است که با کیسه ای در دست مشغول جمع کردن زباله هایی بوده که مردم در محل ریخته بودند. فارغ از تحلیلهایی که رسم است بر اینگونه کارها گذاشته شود،می خواهم خوشحالی خودم را از این رویداد ابراز کنم و آرزو کنم روزی همه سرشناسان حوزه فرهنگ و ادب و هنر از موقعیت و توانشان برای همه گیری و نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست استفاده کنند.
سعی می کنم درباره گرایش زیست محیطی افراد مشهور،در فرصت مناسب بنویسم.
Free counter and web stats