۲۴ تیر ۱۳۸۸

حمله به بزرگترین نماد ملی کشور
اگرآرش جان در تیرنهاد و از فراز البرز ازمرز ایران دفاع کرد،امروز به دماوند هجوم می برند و می تازند و هیچکس نیست که جلوی این اقدام ایران ستیزانه و ضد محیط زیست را بگیرد. خبر زیر در این زمینه و از سایت تابناک است.


آسفالت كوه دماوند در دستوركار مجلس
بحث اين است كه طبيعت بكر و طبيعي دست نخورده باقي بماند تا افراد بتوانند راه پيمايي و كوهنوردي كنند نه اين‌كه جاده آسفالت شود تا با ماشين‌هاي كمري و پرادو سبب آلودگي كوه دماوند شويم.
كدخبر: ۵۵۷۲۹تاريخ: ۲۴ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۳خبر
آسفالت مسير هفت كيلومتري يكي از دامنه‌هاي قله‌ دماوند كه با ارتفاع 5671 متري يكي از بلندترين قله‌هاي جهان است، طي روز‌هاي اخير موجب اعتراض طبيعت دوستان زيادي شد.اين اعتراضات و واكنش‌ها اگر چه موجب توقف عمليات مذكور از سوي سازمان محيط‌ زيست شد، اما نگراني از فعاليت مجدد اين عمليات عمراني كه موجب صدمه به اكوسيستم كوهستاني اثر طبيعي ملي دماوند و منظر طبيعي تهران مي‌شود، هنوز وجود دارد.عضو فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي، در اين باره با تاكيد بر اين‌كه بايد در حفظ و نگهداري مناطق بكر و طبيعي بكوشيم، گفت: افرادي كه اقدام به آسفالت كوه دماوند كرده‌اند، بايد مورد مواخذه و برخورد قانوني قرار گيرند.انوشيروان محسني بندپي، نماينده چالوس به ايسنا، گفت: به طور كلي محيط‌ دوستان و طرفداران محيط زيست و علم آگاهان رشته محيط زيست بر اين اتفاق نظر دارند كه طبيعت بايد به همان صورت بكر و دست نخورده باقي بماند و هرگونه تغييرات سازه‌اي مشكلاتي براي محيط بوجود مي‌آورد.محسني بندپي با تاكيد بر اين‌كه قله دماوند براي اين است كه بتوان در آن راهپيمايي كرد نه اين‌كه آسفالت شود تا با ماشين بالا رفت، گفت: بحث اين است كه طبيعت بكر و طبيعي دست نخورده باقي بماند تا افراد بتوانند راه پيمايي و كوهنوردي كنند نه اين‌كه جاده آسفالت شود تا با ماشين‌هاي كمري و پرادو سبب آلودگي كوه دماوند شويم.نماينده چالوس در خانه ملت در عين حال با اظهار تاسف از تعطيلي مجلس، گفت: موضوع گرد و غبار تحميل شده به كشور و آسفالت كوه دماوند در دستور كار قرار دارد و به دنبال دريافت اطلاعات دراين باره هستيم.به گفته وي،‌ در هيچ جاي دنيا براي جذب گردشگر چنين عملي انجام نمي‌شود چرا كه گردشگر به دنبال محيط‌هاي بكر و دست نخورده است.در عين حال شاهرخ رامين نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در تماس خبرنگار ايسنا، نسبت به خبر آسفالت مسير هفت كيلومتري يكي از دامنه‌هاي قله‌ دماوند، ابراز بي‌اطلاعي كرد.

۱۵ تیر ۱۳۸۸

خاک بر ...
امروز گرد و غبار بدجوری هوای اصفهان را فراگرفته مثل نوروز پارسال وبنا به شنیده ها این خاک از عراق و عربستان میاد. میرزاده عشقی گفته بود:
خــــاكــــــم به سر ، زغصه به سر خاك اگر كنم
خـــــاك وطن كه رفت ، چه خاكی به سر كنم ؟
حالا نیست که ببینه خاک وطن که سهل است خاک عراق و عربستان هم برسرمون شده.

۱۱ تیر ۱۳۸۸

متن زیر نامه ای است از آقای عبدالحسين طوطيايي *که در روزنامه اعتماد ملی به چاپ رسیده است:
تخريب محيط زيست بس است
آقاي احمدي‌نژاد به عنوان يک متخصص کشاورزي که در اين چهارسال گذشته شاهد فاجعه نابودي پرشتاب منابع طبيعي و محيط‌زيست در کشورم بودم و به عنوان وارث ميليون‌ها شهيد که از عرصه خدادادي کشورم در برابر متجاوزان در طول تاريخ دفاع کرده‌اند تا من هم آن را به آيندگان بسپارم از آمدن دوباره شما براي هدايت شبکه اجرايي کشور متاسفم. چراکه تنها شما و تيم مديريتي شما بوده که معتقد است حفاظت از محيط‌زيست مغاير توسعه است. چهارسال دوران رياست‌جمهوري شما با تخريب شديد محيط‌زيست، منابع طبيعي و اراضي کشاورزي محدود اين کشور همراه بوده است. معاون شما آقاي پرويز داوودي در جمع نخبگان بسيج گفتند آنها‌ که از محيط‌زيست اين کشور دفاع مي‌کنند با غربي‌ها عليه منافع کشور ما هم پيمان هستند. پس من حق دارم که صداي شما برايم تداعي آهنگ دلخراش اره موتوري‌ها در جنگل‌هاي آسيب‌پذير و بي‌نظير شمال و ديگر نقاط ايران باشد. حتي اگر براي هزارمين بار هم خبر از برگزاري جشن هسته‌اي بدهيد بازهم براي امثال من يادآور صداي صدها بولدوزري است که در اين چهار سال هر آنچه از بهترين اراضي کشاورزي پيرامون شهرهاي بزرگ بود را نابود نمود. ياد شما براي من از بين رفتن تالاب بي‌نظير انزلي و فرو افتادن درختان پارک جنگلي گلستان را تجسم مي‌كند. آقاي احمدي‌نژاد! درختان سر به آسمان برده جنگل‌هاي لاکان استان گيلان هنوز از خاطره سفرتان به آن استان به تلخي ياد مي‌نمايند و جاي پايتان در عرصه‌هاي نابود شده جنگل ابر در استان سمنان برگي منفي در کارنامه شماست. آنچه که از طراوت طبيعت کم سبز کشورمان باقي مانده است ترسان و لرزان در اين چند ماهه اخير در صفي از نابودي، چشم به نتيجه انتخابات دوخته بودند که شايد کسي ديگر بيايد که آراي او حتي کمتر، اما حيات، سبزي و توليد را دوست داشته باشد و با حفاظت از بستر حيات مخالف نباشد (اشاره به سخنراني شما در سال 1385 در مشهد). آقاي احمدي‌نژاد، امثال من صداي اعتراض آيندگان بي‌دفاع اين سرزمين را از هم‌اکنون به‌خوبي مي‌شنوند که زمين‌هايي را برايشان به جا خواهيم گذاشت که نه در زير آن نفتي و نه در رويش آثاري از حيات به جا مانده است. آنها از درک محدود متوليان بخش کشاورزي دولت نهم نسبت به ارزش بي‌پايان منابع طبيعي در اين مدت در هراس بوده و هستند. آيا صدايشان را نمي‌شنويد؟ آيا مي‌دانيد که بيشتر از انرژي هسته‌اي، منابع طبيعي و اراضي محدود کشاورزي اين کشور، حق ما و آيندگان بي‌دفاع‌مان بوده است. آقاي احمدي‌نژاد، راستش را بخواهيد براي كساني كه به زندان مي‌روند متاسف نيستم چه بسا به حال و روز آنها غبطه هم مي‌خورم. امثال من از نفير نابودي اره موتوري‌ها و بولدوزرهاي لجام‌گسيخته برنامه‌هاي توسعه دولت شما در رنج و اندوهند. آنها چه بسا ترجيح دهند که روح و جسم ذاتا آزاد خود را درون حصار‌هاي ساکت زندان در غل و زنجير بگذارند تا که نغمه‌هاي زندگاني‌شان فشرده شود اما با چشمان اشکبار خود ديگر شاهد بي‌اراده تخريب منابع حيات و محيط‌زيست اين کشور نباشند. براي يافتن دلايل محکمه‌پسند که امثال مرا محکوم به زندان نماييد راه دشواري در پيش رو نداريد. مگر که معاون شما نگفت که آنها که از محيط‌زيست دفاع مي‌کنند براي غربي‌ها کار مي‌کنند (26 اسفند 1387 – همايش نخبگان بسيج کشور). لابد حرف‌هاي معاونتان براي شما آنقدر مستند هست که بتوانيد بر اساس آن همپيمانان با غربي‌ها را به زندان افکنيد.
*عضو هيات علمي بازنشسته سازمان تحقيقات کشاورزي
منبع:روزنامه اعتماد ملی
کد خبر: 3763 تاریخ خبر: Wednesday, June 24, 2009

Free counter and web stats