۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶

چرا که نه؟
فیلم 300 سر و صدای زیادی در مجامع سینمایی و بویژه بین ایرانیان به راه انداخت. اول در شبکه های فارسی زبان آمریکا– یعنی در همان کشوری که فیلم در آن ساخته شده است- و بعد هم در ایران. در همین رابطه شبکه چهارم صدا و سیمادر اواخر فروردین در برنامه ای به موضوع پرداخته است. در این برنامه نادر طالب زاده – ظاهرا کارگردان و منتقد- داد سخن داده وصحبتهایی کرده که اشاره به برنامه های دشمن برای مبارزه با فرهنگ و تاریخ ایران داشته است.
از طرف دیگرآقای احمدی نژاد رییس جمهور ایران درسفرش به فارس و در جمع مردم مرو دشت خبر از شروع آبگیری سد سیوند داد و دوستداران فرهنگ ایران را بهت زده کرد. به گفته کارشناسان در محلی که قرار است آبگیری شود بقایا و آثار منحصر به فردی از تمدن ایران باستان وجود دارد و آبگیری سد، این آثار و اطلاعات گرانبهایی که این آثار در مورد تاریخ ایران در خود نهفته دارد را از بین خواهد برد- به این موضوع باید آسیبی که دریاچه سد در درازمدت به آرامگاه کوروش وارد می سازد را هم اضافه کنیم.
حالا به نظر شما در جایی که ما با اسناد تاریخ و فرهنگ خود چنین می کنیم آیا از بیگانگان انتظار ساخت فیلمی جز این می توان داشت؟!

Free counter and web stats